Hvordan man kan afslutte din frygt for Cold Calling – 3 trin for at ændre din tankegang om cold calling!

De fleste af os virkelig ikke lide cold calling.Det er sandsynligvis den mest frygtede af alle salg aktivitet, og forårsager de fleste afvisning.

Men der er vidunderlige måder at tænke anderledes om cold calling.Vi kan fjerne de negative erfaringer, der er typiske for både opkalderen og modtageren blot ved at ændre vores tankegang. Når vi begynder at tænke anderledes, finder vi, at kolde kald er ikke længere den frygt-laden oplevelse vi er kommet til at forvente.

Ved at vedtage denne nye tankegang, vil du kunne nyde ringer igen.Og for første gang, du vil se andre fordele til kolde kræver udover faktisk lukker et salg.

Her er tre centrale fokuseringer, der flytte os ind i denne nye måde at nærme sig kolde kald:

1.

Fokus på forhold i stedet for salgsteknik

Begynde din kolde opkald med tanken om at have en samtale omkring anden personen snarere end omkring dit produkt eller din service.Lad din hele fokus være om hvorvidt du kan hjælpe personen du ringer.

Dette giver mulighed for en samtale til at udfolde sig naturligt og let omkring deres behov.Og det også hjælper dig med at være mere afslappet omkring muligheden for, at din løsning virkelig ikke kan være en egnet til dem på dette tidspunkt.

Hvem kan ikke lide tanken om at møde nye mennesker?Og hvem kan ikke lide at yde hjælp, hvis vi kan? Når din tankegang er på dette sted, så ske nådig og let samtaler. Du er ikke alle spændt om hvorvidt et koldt opkald vil resultere i et salg. Du opererer ud af autenticitet. Du bliver en virkelig person, tale med rigtige mennesker.

Kan jeg blive til hjælp for dig?Du sandsynligvis ikke ville sige disse specifikke ord, men det er en tankegang, der er nem at holde. Og det er også mere let modtaget af potentielle kunder. De vil ikke føle sig “jagtet” af din salg dagsorden. De vil være mere åbent at udforske ting med dig. Og du vil føle nydelse af møde nye mennesker og at opdage, om du kan hjælpe dem med.

Når du fokuserer på at opbygge denne form for forbindelse med mennesker, vil du finde dig selv forbedre dit liv på mange måder.Et er indlysende. Du vil have bedre cold calling samtaler. Du finder dit salg går op. Og du finder dig selv at bringe meget mere professionalisme i den faktiske oplevelse af sælger.

2.

Fokus på dialog, ikke monolog

Denne nye cold calling tankegang handler om at have en ægte samtale, ikke en envejs script.Betyder det virkelig foregribe cordial samtaler med nye bekendtskaber.

Dette må komme fra dig naturligt.Det må være en naturlig samtale. Du nødt til at tro dig selv at du ringer til se om du kan hjælpe en person med dit produkt eller din service.

Når du begynde at nyde tanken om samtale med mennesker og opbygning af tillid hos dem, omlægninger hele dit væsen til denne nye referenceramme.Og du begynder at være et sted, hvor salg, selv ikke vil påvirke din adfærd.

Når dette sker, din frygt for afvisning går langt og din nydelse af den menneskelige forbindelse går vejen op.

Dette er, hvor du bliver fri for de gamle regler omkring kolde ringer, fordi ikke du er bekymret for at sælge mere.Du er kun beskæftiger sig med at hjælpe kunden, uanset, om du laver et salg eller ikke. Og det er frihed. Det er friheden til at være professionel og autentisk.

Når du tænker på kommende kolde opkald i form af dialog frem for monolog, er ikke så du udelukkende fokuseret på hvad du kan få fra samtalen.Du opererer ud af en ærlig vilje til at hjælpe, og dette altid betyder at have en tovejs-samtale.

3.

Fokus på problemløsning snarere end produktet sælger

Uanset hvilken branche du er i, der skal være behov for dit produkt eller service, eller du ikke ville overleve meget længe.Så om du tilbyder underholdning, bogholderi, edb-programmer eller noget andet, du opfylder et særligt behov.

Denne nye cold calling tankegang fokuserer på at identificere disse behov fra perspektivet om potentielle kunder.Skift din tankegang fra hvad du har at tilbyde, og fokuserer i stedet på hvad deres problem er. Træd ind i deres verden.

De fleste af os nyder problemløsning.Vi gerne “fix ting.” Så det er let for os at komme fra et sted, der ønsker at løse et problem. Og det er, hvor vi begynder vores kolde opkald samtaler–fra deres synspunkt, deres vanskeligheder, og hvorvidt vi kunne være af service.

Menneskelige natur at være hvad det er, vi som mennesker, nyde andre mennesker.Og jo mere vi hjælper dem, jo mere vi får feedback, er støttende og positiv.

Vi alle ønsker at nyde vores arbejdspladser og føle sig godt om, hvad vi laver.

En af de store fordele ved denne nye cold calling tankegang er at tilføje troværdighed og integritet til hvad vi som fagfolk.Når vi menneskeliggøre processen med kolde ringer, vi træder ud af de typiske ensidige sælger persona, og det føles rigtig godt.

Indlægs forfatter: admin

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *