Kommunikere med din bolig rengøring klienter er nøglen

Copyright 2006 Janitorial butikken

Folk leje en bolig rengøring til at gøre deres liv lettere. Som en rengøringsmidler entreprenør, du behøver ikke kun at yde en god service, men du også har brug for hyppig kommunikation med din klient til at sikre, at begge parter forstår deres ansvar, og at der ingen misforståelser.

Før du tager på en ny klient, er det vigtigt at angive, hvilke tjenester er inkluderet i deres rengøring. Som du går gennem hjemmet med klienten diskuterer specifikationer liste over hvad vil blive renset, skal du bede masser af afklaring spørgsmål. For eksempel, “så du ikke ønsker os til støv curio cabinet?”

Give din klient listen skriftlige specifikationer, så de ved, hvad der er omfattet i deres rutine rensning. Listen over specifikationer kan også omfatte de ekstra ydelser du kan give som Tæpperens eller vindue vasker, gebyrer for disse tjenesteydelser, og hvor meget varsel skal du inden du tager på eventuelle yderligere opgaver.

Du kan være nødvendigt at forklare til klienterne, din besætning er planlagt til at rydde flere boliger på en bestemt dag og derfor nogen tilsætning af tjenester skal bestilles på forhånd. Dette sikrer ikke kun, at din besætning kan bruge ekstra tiden behov for at rengøre, men at de får de rigtige forsyninger til jobbet.

God kommunikation er også vigtig i tilfælde af ulykker, uheld eller brudt elementer. Instruer medarbejderne at efterlade en note, når et problem eller uheld opstår og kontakte dig umiddelbart så du er klar over situationen. Det er praktisk at have en fortrykt formular, der indeholder en check fra listen (brudt punkt, plet, der ikke ville komme, revnede vindue, osv.) til at forlade de hjem og kontakt oplysninger til din rengøringsfirma.

Din rengøring besætningen kan også efterlade noter, hvis de bemærker yderligere opgaver, der skal gøres. Er det forår og vinduerne skal vask? Er tæpperne ser snavset og skal renses? Dette ikke kun viser klienten at du holder om deres hjem, men kan også føre til yderligere tjenester du kan give og gebyr for.

Annullerede aftaler eller ubesvarede udnævnelser kan forårsage problemer, hvis du ikke kommunikere med din klient om dine politikker. Skitsere din annullering politik i din kunde kontrakt og diskutere det med din kunde, så de er fuldt ud klar over deres politik. Omvendt, hvis dine medarbejdere glip af en aftale, du skal have en politik, der vil holde kunden glad – måske en rabat på den næste service.

Lad ikke en simpel misforståelse af de tjenester, du leverer, eskalere til at miste en kunde. Holde åbent en god linje for kommunikation for at sikre din succes. Sørg for, at din besætning forlader noter og tjekke op med opfølgende telefonopkald til at holde dine kunder glade og dit overskud flyder!

Indlægs forfatter: admin

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *